Почнемо з того, що час готовності для дитсадка у кожної дитини свій. Теоретично, трирічний вік прийнято вважати середньостатистичною часовою рамкою для дитячого садка. Це вік, коли дитина психологічно готова до нових соціальних зв'язків, вони вже їй необхідні. Якщо до трирічного віку дитині важливі діадні стосунки з мамою, татом та іншими близькими членами сім'ї, то після трьох років дитині цього вже мало.
На сьогоднішній день існує думка, що дитину можна залишити вдома, особливо за наявності фінансової можливості у мами залишатися вдома або бабусі охоче беруть на себе роль вихователя та доглядаючого дорослого в сім'ї. При цьому дитина не залишається з мамою весь день, її водять у різні школи, що розвивають, на безліч занять. Дитина в 2 роки починає вивчати алфавіт, а в 3 вона вже читає нескладні слова. Що тут поганого? Ранній розвиток у всіх зараз на слуху. Питання доцільності такого раннього розвитку – це хороша тема для роздумів, але зараз не про це.
Дитина, яка ходить з мамою до школи, не отримує належного спілкування з однолітками. Вона не стає соціальною особистістю. У неї немає можливості самостійно заводити нові відносини, руйнувати старі та відновлювати їх назад. Вона позбавлена можливості самостійно вирішити питання відібраної іграшки. Вона не має досвіду поганої поведінки без нагляду мами.
Йдеться саме про самостійний досвід соціальних зв'язків, що в садку виникають постійно. Адже без такого досвіду дитина опиняється в положенні незнайки, у неї немає можливості задіяти вже знайомі патерни поведінки для побудови нових. Без такого досвіду доросла людина часом відчуває розгубленість при взаємодії з іншими. Адже в неї немає безпечного досвіду збудувати-зламати-збудувати. Такий досвід має статися у дитинстві.
Як дружити? Як буває із друзями? Що робити, коли відбирають іграшку? Чому хтось постійно все відбирає? Чому дівчатка так не схожі на хлопчиків? Чому дівчатка здаються старшими? І цих питань незліченна кількість виникає щодня в голові у дитини, яка перебуває у соціальній групі свого віку.
Тут важливий момент, дитині життєво необхідно перебувати в середовищі спілкування своїх однолітків, не мам і бабусь, які всі наперед знають і розповідають, як правильно чинити і як точно не можна робити.
Державний? Приватний? Як вберегтись від невдалого досвіду? Який він, ідеальний садок для Вашої дитини? Існує безліч інформації про дитячі садки, їх вартість, якість харчування, освіти та багатьох інших важливих аспектів. Це все неважко дізнатися. Але чи це так важливо? Безумовно, у такому віці для дитини важливе все. Але при виборі потрібно покладатися на ті аспекти, які є важливими для дитини, а не для мами з татом.
Нематеріальні функції є важливими. Садок може бути новий з ремонтом і ресторанною їжею, але вихователі при цьому будуть без досвіду роботи або не на своєму місці. Я б радила покладатися на загальне враження від садочка і особливо людей, які там працюють, я маю на увазі всіх співробітників. У садок треба їхати і дивитися на власні очі які діти туди ходять, які вихователі там працюють, яка атмосфера там присутня? Спілкуватися треба, наскільки можна, з усіма, як з вихователями так і нянями.
Співробітники саду ходять на роботу, як на свято? Чи вони туди прийшли з примусу, випадково і взагалі терпіти не можуть дітей? Діти це найпрекрасніше, що може статися в нашому житті, але чужих дітей любити не так просто. Бути вихователем це величезний талант, який за своєю природою не часто зустрічається. Талановитих вихователів видно одразу, діти їх одразу вирізняють із натовпу. Дозвольте вашій дитині вибрати, повірте, вона не помилиться в цьому питанні.
Якщо Ваша дитина категорично не хоче ходити в дитячий садок, спробуйте з'ясувати причину. Не засуджуйте дитину, просто спілкуйтеся з нею відкрито. Навіть якщо Ваша дитина не буде готова розкрити причину, вона все одно рано чи пізно проговориться і Ви зрозумієте корінь проблеми. Якщо ваша дитина реагує на садок соматичними проявами, негайно забирайте її звідти. Це реально небезпечно для її психіки. Якщо Вас серйозно щось турбує, зверніться до профільного фахівця, він обов'язково допоможе знайти причину і прибрати симптом.
Читайте також : Що таке декретна відпустка і як це “відпочивати” у декреті?
Читайте також : Ранній розвиток дитини
Я вивчаю психоаналіз із 2009 року.
З 2013 року веду свою приватну практику.
До цього, з початку 2000-х навчалася у сфері психо-, соціо-лінгвістики, педагогіки.
Знання, отримані під час першої магістратури, дали можливість більш свідомо підійти до вивчення психотерапевтичних методик.
На головну.
Не витрачайте час. Поставте мені питання. Запишіться на прийом. Перша зустріч вас ні до чого не зобов'язує.
+380 93 818 0881
@helen_shrink
вулиця Ігорівська, 2/6
бульвар Тараса Шевченко 46В
м. Київ